Interaktīvās (gudrās) tāfeles šobrīd ir tāds kā „modes kliedziens”
izglītības tehnoloģiju jomā. Tās paaugstina skolēnu motivāciju aktīvāk
līdzdarboties izglītošanās, paver jaunas līdz šim nebijušas iespējas
stundas organizācijā, sadarbībā, skolēnu ieinteresēšanā un motivēšanā,
materiālu sagatavošanā, stundas pierakstu saglabāšanā, kā arī to
izmantošanā stundās. Interaktīvās tāfeles piedāvā daudzi ražotāji, tās
ir bāzētas uz dažādām tehnoloģijām, kurām katrai ir dažādas
priekšrocības un arī mīnusi. Vislielākais šī tehnoloģiskā brīnuma
trūkums ir lielā cena – Latvijā tā var svārstīties no apmēram 1200 līdz
2500 Ls un vairāk. Tātad – labs, bet arī dārgs prieks. Bieži vien klasē
jau ir uzstādīts dators un projektors, bet naudas rūpnieciski ražotas
interaktīvās tāfeles iegādei nepietiek.
Ko
darīt, ja tomēr ir vēlme šo moderno tehnoloģiju brīnumu likt lietā?
Izeja ir - tāda tāfele jāizveido pašiem! varianti ir vairāki - Wiimote bāzēta tāfele,
tāfele ar augstas izšķirtspējas webkamerām, Air Mouse lietošana. Cits
variants - parastās bezvadu optiskās peles lietošana. Šajā gadījumā gan
nebūs mums pierastā tāfele, bet gan iespēja vadīt procesus uz uz ekrāna
ar peli no attāluma (pele tiek pārvietota pa pārnēsājamu peles
paliktni). Šajā publikācijā ir apraksts par Wiimote interaktīvās tāfeles
izveides iespējām jebkurā skolā. Attēla projicēšanai un normālai
Wiimote interaktīvās tāfeles (virsmas) darbībai der praktiski jebkurš
ekrāns, siena, grīda, galda virsma, utml.
Nepieciešamās komponentes:- dators un projektors;
- Wiimote (Wii Remote) pults ar 1024*768px izšķirtspēju un BlueTooth atbalstu;
- BlueTooth adapteris datorā (ar dziņiem jeb draiveriem);
- IR zīmulis (pašgatavots);
- interaktīvās tāfeles kalibrēšanas programma Whiteboard vai SmoothBoard;
- atvērtā pirmkoda interaktīvās tāfeles programma KindleLab;
- iTALC klases pārvaldības programma.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru